Co jest najtrudniejsze w e-marketingu?

Klienci z Internetu

strona-internetowa-pozycjonowanie-firmowa-profesjonalna-webmaster-tworzenieZaczęłam znów prowadzić szkolenie z e-marketingu. Na początek tłumaczę uczestnikom, czym jest e-marketing.

  • Litera e oznacza tu elektroniczny, komputerowy, w komputerze
  • marketing – działania, które prowadza klienta do zakupu, takie działania służebne dla procesu sprzedaży
  • e-marketing to działania prowadzone przez internet, dzięki którym przyszły klient dokona zakupu, czyli stanie się prawdziwym klientem

Uczestnicy zajęć (którzy na ogól myślą  o założeniu własnej działalności gospodarczej  i chcą nauczyć się prowadzić działania marketingowe w internecie) zwykle uważają, że to część elektroniczna jest trudniejsza – opanowanie programów,  zasady prowadzenia stron – cześć osób to przeraża, widzą ogrom swojej niewiedzy i ogrom pracy.

Więc ich pocieszam: to wcale nie jest takie trudne!

Najtrudniejszy jest marketing, czyli takie prowadzenie strony i kontaktu z potencjalnym klientem, żeby najpierw nas polubił, zaufał i nam uwierzył, a potem zaczął regularnie od nas kupować.

Można się nauczyć budowania relacji, ale to jest właściwie zajęcie na całe życie :-) I na zajęciach traktujemy je trochę po macoszemu – czasu wystarcza tylko na podstawy.

A to przecież od odejścia do klienta zależy sukces w sprzedaży…

Dlatego jeśli się opiekuję stronami firmowymi:

  1. Technicznie – buduję stronę od początku (niektórzy mówią: zakładam stronę) możliwie najbardziej dobrą do pozycjonowania i staram się, by była wysoko w wynikach wyszukiwania w Google
  2. Kieruję e-marketing na wybraną grupę docelową

Co to znaczy?

To znaczy, że inaczej się prowadzi stronę, gdy klientem jest profesor uniwersytetu, a inaczej, gdy młody ziomal z deskorolką. Wiem, że to wszyscy wiedzą, ale w praktyce sporo właścicieli firm i stron www chce za jednym strzałem ubić 2 ptaki – no nie da się.

Mnóstwo jest sposobów, by klient zwrócił na Twoja firmę uwagę, ale przede wszystkim trzeba mówić jego językiem o interesujących go sprawach.

I to właśnie jest najtrudniejsze.

Prawie jak u Picassa, którego zapytała pewna dama:

strona-www-pozycjonowanie-internetowych-firmowych-doradca-facebook-prowadzenie-fanpage-

-Mistrzu, jak Pan pięknie maluje! To chyba bardzo trudne?

-Ależ skąd – odpowiedział malarz – to bardzo łatwe. Kładzie się tylko właściwe kolory we właściwe miejsca

-Ale jak wiedzieć, które kolory maja trafić w które miejsca?

-A to jest już bardzo trudne – rzekł z uśmiechem Picasso.

 

pomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowytworzenie-stron-internetowych-pomoc-marketing-internetowy-wwwpisanie-artykulow-copywriting-na-strone-www-internetowa-blogpozycjonowanie=strony-www-internetowej-google-firmowa-marketing
media-spolecznosciowe-facebook-prowadzenie-funpage-unternetowy-marketingmarketing-internetowy-stron-www-pozycjonowanie-goolge-pierwsze-miejsce-wysokostala-wspolpraca-biznesowa-pozycjonowanie-marketing-internetowypomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowy

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *