Sprzedaż w Internecie: Moja strona nie przyciąga klientów…

Rady twórcy firmowych stron internetowych:

Klientka napisała do mnie:

działalność gospodarcza biznesplan

Moja firmowa strona ma mało odwiedzin i chyba powinna być inna, bardziej przyjazna. Zmienię ją! Dam lepsze obrazki, większą czcionkę i może ją zrobię we fleszu, takie bajery przyciągają klientów.

Ha! Jeśli przychodzi Ci coś podobnego do  głowy, to zatrzymaj się na moment. Nie tędy droga. Myśląc w ten sposób możesz wydać pieniądze, a nic z tego nie mieć.

Może pomyśl lepiej, co KONKRETNIE poprawić, jak udoskonalić stronę, by przynosiła Ci  wymierne korzyści?

Odpowiedz sobie na pytania:

1. Jak długo moja strona jest w sieci?

Strona musi mieć czas na to, by została zauważona przez wyszukiwarki i innych użytkowników. Cudów nie ma – jeśli nie wspomożesz jej kampaniami reklamowymi, to na efekty możesz czekać długo. Na szczęście są i inne sposoby, chociażby pisanie bloga (bardzo dobrze pozycjonuje stronę), własne filmy na Youtube, organizowanie konkursów,  dobre podpisywanie obrazków…

Ale na to wszystko też potrzeba czasu.

2. Jak trafiają na stronę firmową Twoi klienci?

profesjonalna-strona-internetowa-www-projektant-wykonawca-google-wysoko

Właśnie, czy Twoi klienci w ogóle wiedzą, że masz stronę firmową?

Rozdawaj przy każdym spotkaniu z klientem adres strony: najprostszym wyjściem są wizytówki, ale musisz powiedzieć przy jej wręczaniu, dlaczego klient ma Twoja stronę odwiedzić i co tam znajdzie dla siebie ciekawego.

3. Czy klienci wiedzą, że warto na nią regularnie zaglądać (co ich tam może przyciągać i zatrzymywać)?

Czym innym jest przyciąganie nowych klientów, a czym innym sprawianie, by klient wracał na Twoją stronę i zdobywał informacje o firmie, które pozwolą mu zaufać jej na tyle, żeby stać się jej stałym klientem.

4. Jakie słowa kluczowe są wpisywane do wyszukiwarek?

Czy na pewno słowa, na jakie pozycjonujesz swoją stronę, są takie same, jakie wpisuje Twój potencjalny klient? Sprawdź w Google Adwords: Narzedzie propozycji słów kluczowych.

Jakie słowa wpisze osoba, która poszukuje tego, co Ty sprzedajesz? Ilu klientów w ogóle szuka Twojego produktu czy usługi? A może szuka inaczej, niż myślisz?

5. Co najczęściej robi klient, jeśli już wejdzie na Twoją stronę?

  • Co czyta, ogląda, gdzie przechodzi?
  • Ile czasu na niej przebywa i jak ja opuszcza?
  • Czy strona zachęca do wykonania przez klienta Oczekiwanej przez Ciebie Akcji?

Jeśli odpowiesz sobie na te pytania, być może nie będziesz musiał/a zmieniać całej strony, a tylko wyeliminujesz błędy.

Uważam, że stanowczo zbyt dużą wagę przywiązuje się do samego wyglądu strony, i tego, żeby wyglądała „profesjonalnie”, cokolwiek to znaczy. Znam firmy, które wpakowały tysiące w piękne strony, ale cóż z tego, jeśli się to nie przełożyło na ilość płacących klientów?

pomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowytworzenie-stron-internetowych-pomoc-marketing-internetowy-wwwpisanie-artykulow-copywriting-na-strone-www-internetowa-blogpozycjonowanie=strony-www-internetowej-google-firmowa-marketing
media-spolecznosciowe-facebook-prowadzenie-funpage-unternetowy-marketingmarketing-internetowy-stron-www-pozycjonowanie-goolge-pierwsze-miejsce-wysokostala-wspolpraca-biznesowa-pozycjonowanie-marketing-internetowypomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowy

 

Jedna myśl nt. „Sprzedaż w Internecie: Moja strona nie przyciąga klientów…

  1. No jakbym o mnie czytała, niestety
    Bo zrobiłam tak właśnie jak napisałaś, strona była super (już jej nie ma), wypasiona, ładna, pracowałismy nad nia z informatykiem z pół roku, zapłaciłam za nia około 3 lat temu 4000 zł, i co? Pieniądze w błoto, czas stracony, bo pies z kulawa noga sie nie zainteresował, ze strony miałam tylko kilka zapytań o cenę, ale ani jednego zlecenia. Teraz się przymierzam powoli do ponownego uruchomienia strony, ale uwzględnię to, o czym piszesz, bo wygląda na to, że się znasz. Pozdrowienia od wiernej czytelniczki!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *