Czy Twoi klienci są na Facebooku?

Pytania do doradcy biznesu

strona-internetowa-www-profesjonalna-firmowa-informatyk-pozycjonowanie-strona-internetowa-marketing-sklep-www-sprzedaz-internetJako że zajmuję się „polepszaniem” wydajności firm, często przychodzą osoby, którym „biznes nie idzie”.

Głównie chodzi o brak klientów i skąd ich wziąć, bo wiadomo, że bez klientów to sprzedaży nie ma. I pieniędzy, a przecież o to chodzi.

Moje pierwsze pytania to:

  • co i jak firma sprzedaje,
  • kto jest klientem
  • jakie były dotychczas robione działania,
  • jakie dały efekty
  • do jakich efektów dążymy?.

W czasie tej małej diagnozy często okazuje się, że działania marketingowe właścicieli firmy są kompletnie nieprzemyślane

i firma pakuje się np. w taki rodzaj marketingu, który im nie przynosi klientów. A czas zabiera.

Z reguły jest to marketing prowadzony w miejscach, gdzie interesujący ich klient w ogóle nie zagląda.

Przykład ostatni:

Firma sprzątająca biura: „Nie mamy klientów. Musimy mieć stronę internetową. Kto nam ją zrobi? To może moja córka, bo umie zrobić stronę na Facebooku. No super, niech robi, klientów nam napędzi”

Po tej wymianie zdań i myśli  powstał zupełnie nikomu niepotrzebny profil na FB. Co prawda za darmo, ale gdzie tu sens, pytam?

A skąd ja to wiem, ze niepotrzebny? Bo zapytałam:

  • Jakich macie klientów?
  • Czy oni szukają informacji o firmach sprzątających?
  • Jeśli szukają, to gdzie?

No i od słowa do siłowa okazało się, że ich klientami są panie administratorki w wieku 40-50 lat. I nie szukają firm na Facebooku. Nawet nie mają tam profilu, a najczęściej wolą kontakty bezpośrednie. Profilu zaś nikt nie polubił, bo podobno to wstyd mieć w profilu firmę sprzątającą (ostatnio staram się, żeby tak nie było).

strona-www-internetowa-firmowa-profesjonalna-informatyk-tworzenie-pozycjonowanie-strona-intenetowa-firmowa-informatyk-marketing

Zauważ:

Profil firmy na FB jest na pewno lepszy niż żaden. Ale jeśli mamy zawalczyć o wydajność marketingu, to chyba lepiej uderzać z ofertą tam, gdzie mamy szansę spotkać się z uwagą swoich klientów.

A nieprzemyślany profil na FB to działanie analogicznie do sytuacji, gdyby właścicieli wytwórni słonych paluszków powiedział:

„Pójdę do cukierni i zostawię tam swoje ulotki. Może ktoś zajrzy – to jedzenie, i  to jedzenie.Zawsze jakiś klient może się zjawi, przeczyta ulotkę i przyjdzie do mnie. Lepsze takie działanie, niż żadne.”

Oczywiście może się tak zdarzyć, że znajdziesz tam klienta, ale prawdopodobieństwo za duże nie jest.

Chyba  warto swoje siły i zapał skierować gdzie indziej?

pomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowytworzenie-stron-internetowych-pomoc-marketing-internetowy-wwwpisanie-artykulow-copywriting-na-strone-www-internetowa-blogpozycjonowanie=strony-www-internetowej-google-firmowa-marketing
media-spolecznosciowe-facebook-prowadzenie-funpage-unternetowy-marketingmarketing-internetowy-stron-www-pozycjonowanie-goolge-pierwsze-miejsce-wysokostala-wspolpraca-biznesowa-pozycjonowanie-marketing-internetowypomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowy

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *