Jak stworzyć stronę internetową dla swojej firmy?

Założyłeś działalność lub już ją prowadzisz

i decydujesz się założyć stronę internetową.

najprostsza strona internetowa dla firmy małejPrzychodzisz lub dzwonisz do „informatyka” i bardzo często zaczyna się to tak:

– Chcę mieć stronę internetowa dla mojej firmy. Ile to kosztuje?

I słyszysz: – To zależy od tego, jaka ta strona ma być i do czego służyć.

Odpowiadasz więc: – No chcę taką zwykłą, żeby było napisane o mojej firmie, co sprzedajemy i gdzie nas można zaleźć.

UWAGA: Taką prostą stronę może Ci zrobić gimnazjalista po lekcjach informatyki. Naprawdę!

Zna się on na kwestiach technicznych i jego strona będzie bardzo tania. I będzie zawierała wszystko, co powiedziałeś, że chcesz na swojej stronie mieć.

Niestety, często to wygląda bardzo podobnie do tego:

Twojej stronie grozi  nadmiar mało interesujących i mało dostępnych dla klienta informacji. Niby wszystko na niej jest, a jakoś klienta nie przekonuje do skorzystania z Twoich usług :-)

Proste strony internetowe, zawierające informacje o firmie sprawdzały się na początku działania Internetu, kiedy wystarczyło zarejestrować dobrą domenę (np. sklep.pl – obecnie dziwnym trafem do kupienia!), a klienci na nią trafiali i kupowali to, co polecała. Strona stworzona przez gimnazjalistę będzie zapewne poprawna technicznie, ale nic poza tym.

Obecnie stron internetowych jest mnóstwo, na wszystkich firmy chwalą się, jakie to one są super i jak długo istnieją. A klient nie wie, którą wybrać. Trzeba czegoś więcej, żeby się do Twojej firmy przekonali.

No i na dodatek jak to zrobić, żeby przyszli klienci w tym gąszczu konkurencji odnajdywali właśnie Twoją stronę?

I dlatego dobry informatyk zapyta Cię w tym momencie:

  • O jakiej stronie myślisz?
  • Do czego Ci ona ma posłużyć?
  • Jak ona się wpisuje w Twoją strategię marketingową?

Jeśli odpowiesz:

– Chcę mieć stronę firmową, żeby dawać więcej informacji o moich usługach, firmie, produktach.

To jest jasne – strona ma dawać informacje klientom, który na nią trafią.

Ale mam pytania:

  • Jak  klienci mają na Twoją stronę trafić? Z ulotek, reklamy zewnętrznej, wizytówek, wyszukiwarek, innych stron?
  • Kim ci klienci są? Jakie to osoby? Gdzie je można znaleźć?
  • Czego klienci by się chcieli z Twojej strony dowiedzieć?
  • Jak klienci mają się zachować, co zrobić, gdy się już znajdą na Twojej stronie? Czego od nich oczekujesz?

Jak widzisz, muszę dość dokładnie wypytać Cię w kwestii strategii Twojej firmy, żeby zrobić taką stronę, która przyniesie Ci jak najwięcej takich klientów, jakich chcesz mieć. a Ty musisz znać odpowiedzi, bo jeśli ich nie znasz, to informatyk zrobi Ci stronę, ale efekt będzie mniejszy, niż mógłby być

I dopiero wówczas twórca stron internetowych może  Ci zaproponować stronę firmową. .

Ja robię to tak:

1. Opcja najtańsza: Zrobię Ci prostą stronę, a Ty ją uzupełnisz treścią.

Jeśli zależy Ci na stronie, która mało kosztuje, to albo wynajmij gimnazjalistę, albo zrób ją (prawie) sam. Po mojej stronie są kwestie techniczne i graficzne – ja tę stronę wykonam i nauczę Cię  ją obsługiwać, żebyś mógł sam uzupełniać czy zmieniać na niej treści. Ale treść strony napiszesz samodzielnie wg moich wskazówek.

2. Opcja droższa: Zrobię stronę, która sama będzie się pozycjonowała w wyszukiwarkach.

Dla większości firm najlepsza, ale wymagająca nieco więcej pracy – i to i mojej, i Twojej, bo będę musiała Cię wypytać o klientów Twojej firmy. Pozycji w wyszukiwarkach nie zdobywa się od razu (choć miałam takie przypadki tam, gdzie konkurencja w branży była dość słaba). Efektem będzie strona, która jest wysoko w wynikach pozycjonowania, ale trzeba będzie czuwać, żeby nam nikt tej pozycji w pierwszej dziesiątce nie zajął :-)

3. Opcja najdroższa: Zrobię stronę, która będzie budowała relacje z klientem.

Efektem będzie strona, która jest wysoko w wynikach pozycjonowania i ma niezłą konwersję (konwersja to zamiana liczby odwiedzających stronę w kupujących – im większy % osób odwiedzających Twoja stronę kupi, tym lepiej, prawda)?

Klient bardzo często nie kupuje od razu, tylko się zastanawia, porównuje, przelicza. Taka strona ma sprawić, żeby klient nie brał pod uwagę innej opcji, jak tylko kupienie od Ciebie. Jednak takie osiągnięcia  wymagają jeszcze więcej pracy na początku, ale za to później pozyskiwanie i utrzymanie klienta jest prawie automatyczne.

Najlepsze strony łączą rolę  informacyjną, edukacyjną i relacyjną.

Pierwsze efekty zobaczysz już po 2-3  tygodniach.

pomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowytworzenie-stron-internetowych-pomoc-marketing-internetowy-wwwpisanie-artykulow-copywriting-na-strone-www-internetowa-blogpozycjonowanie=strony-www-internetowej-google-firmowa-marketing
media-spolecznosciowe-facebook-prowadzenie-funpage-unternetowy-marketingmarketing-internetowy-stron-www-pozycjonowanie-goolge-pierwsze-miejsce-wysokostala-wspolpraca-biznesowa-pozycjonowanie-marketing-internetowypomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowy

Jedna myśl nt. „Jak stworzyć stronę internetową dla swojej firmy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *