Własna firma: Trzy kroki w sprzedaży-zaufanie, bezpieczeństwo, zainteresowanie

Sprzedawanie jest łatwe

Siłownia intelektualna

  • Czy kupisz cokolwiek od człowieka, do którego nie masz zaufania?
  • Od kogoś, w czyim towarzystwie nie czujesz się bezpiecznie?
  • Od sprzedawcy, który nie umie zainteresować swym produktem?

Przygotowanie działalność gospodarczaWzbudzanie zaufania, poczucia bezpieczeństwa i zainteresowania są kluczem do udanej kariery sprzedawcy. Najłatwiej można to osiągnąć skupiając się na potrzebach klienta.

Pytania do przemyślenia

Jeśli myślisz, że Ty nie jesteś sprzedawcą i nie są Ci potrzebne te wszystkie „triki”, to się zastanów.  Czy Ty niczego nie sprzedajesz? Według mnie nie ma takiego człowieka. Każdy z nas oferuje pomysły, prezentuje swoje umiejętności przyszłemu pracodawcy, przekonuje o swoich racjach przyjaciół czy negocjuje o tym, gdzie wyjechać na wakacje. A o tym, czy Ci się powiedzie decydują te właśnie czynniki.

ZAUFANIE: Jak Cię postrzegają inni? Czy wzbudzasz zaufanie?

BEZPIECZEŃSTWO: Czy ludzie czują się bezpiecznie w Twoim towarzystwie?

ZAINTERESOWANIE: Czy umiesz zainteresować klienta? Jak to robisz?

Co warto wykorzystać i jak to zrobić?

JAK WZBUDZIĆ ZAUFANIE?

1. Wygląd – już na pierwszy rzut oka dostajesz za to punkty lub nie. Twój styl, uczesanie, ubranie i zadbanie mogą robić wrażenie, mogą pozostawiać obojętnym lub nawet wzbudzać agresję. A w pracy chcesz chyba dobrze sprzedać (siebie czy cokolwiek innego), a nie toczyć boje? Określ, czy to, jak się prezentujesz, pomaga Ci wzbudzać zaufanie, czy wręcz przeciwnie. Lustro i przyjaciele Ci pomogą.

Oceń, jak się prezentujesz: co jest w porządku, a co do poprawy

Sylwetka:

  • postawa
  • wzrost
  • waga
  • wyprostowana postawa
  • dobra forma
  • sprężysta

Twarz:

  • staranne uczesanie
  • miły uśmiech
  • „błysk w oku”
  • Wyraz oczu
  • wyraz twarzy

Ubiór i styl:

  • staranny, zadbany
  • układ kolorów
  • stosowność
  • charakterystyczny
  • dopasowany

Schludność, zadbanie:

  • skóra i cera
  • dłonie i paznokcie
  • zęby
  • włosy
  • zapach

Wyróżniający Cię szczegół:

  • rękawiczki, buty
  • okulary i biżuteria
  • zegarek
  • pióro i notes
  • parasol
  • torebka, neseser, portfel
  • kapelusz
  • szal, apaszka
  • pasek, spinki, klamry, guziki

2. Zachowanie – potrzeby klienta na pierwszym miejscu. To powinno być Twoje jedyne motto, reszta (wiedza, umiejętności, pieniądze) przyjdzie sama w ślad za dbałością o klienta i szczegóły.

Profesjonalizm w sprzedaży to umiejętność zadawania pytań i konkretne odpowiedzi, umiejętne prowadzenie rozmowy, znajomość produktu, klienta i technik sprzedaży

Pewność siebie i swojej wartości. Myśl o tym, ile razy wygrałeś z samym sobą, a nie ile razy sam siebie zawiodłeś!

  • Okazywanie życzliwości
  • Otwarta postawa – nic nie ukrywam i cieszę się, że cię widzę
  • Kontakt wzrokowy – bo mówisz do człowieka, a nie do ściany
  • Okazywanie zaangażowania – bo zrobisz dla niego wszystko, co w Twojej mocy
  • Kompetencja i wiarygodność
  • Stałość i opanowanie

JAK SPRAWIĆ, BY KLIENT POCZUŁ SIĘ Z NAMI BEZPIECZNIE?

  • Dopasuj się do niego
  • Odpowiadaj spokojnie na obiekcje
  • Opowiedz o sposobach przyjmowania reklamacji
  • Opowiedz o zadowolonych klientach

JAK ZAINTERESOWAĆ KLIENTA?

  • Mów o tym, co go interesuje
  • Zapytaj o powód zainteresowania naszą firmą
  • Kilka propozycji na początek – co z tego najbardziej P. interesuje?
  • Czym się wyróżniamy wśród konkurencji – co robimy lepiej, inaczej, taniej, szybciej, bezpieczniej…

Cytat tygodnia:

Postaw sobie pytanie: co najbardziej zaprząta twoje myśli, kiedy pracujesz? Jeśli myślisz o podwyżkach, awansach, zazdrości, jeśli myślisz tylko o swoim znaczeniu – nie żyjesz miłością. Jeżeli żyjesz dobrem tych, dla których pracujesz, gdy dostrzegasz ludzi, z którymi pracujesz – przestajesz żyć tylko dla siebie i żyjesz miłością. Ks. Jan Twardowski

Na do widzenia:

Jak chcesz być postrzegany? Zagwarantuj sobie to!

pomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowytworzenie-stron-internetowych-pomoc-marketing-internetowy-wwwpisanie-artykulow-copywriting-na-strone-www-internetowa-blogpozycjonowanie=strony-www-internetowej-google-firmowa-marketing
media-spolecznosciowe-facebook-prowadzenie-funpage-unternetowy-marketingmarketing-internetowy-stron-www-pozycjonowanie-goolge-pierwsze-miejsce-wysokostala-wspolpraca-biznesowa-pozycjonowanie-marketing-internetowypomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowy

 

 

 

 


Jedna myśl nt. „Własna firma: Trzy kroki w sprzedaży-zaufanie, bezpieczeństwo, zainteresowanie

  1. Ciekawy wpis, nieźle podzielony merytorycznie, aczkolwiek nie perfekcyjnie. Czytając o wzbudzaniu zaufania – w podpunkcie drugim – są zdania wyrwane z kontekstu. Nie wiem, czy zdanie rozpoczynające się od „Profesjonalizm w sprzedaży” to kolejny punkt (trzeci), czy tylko podpunkt. Kolejnego zdania też w kontekście układu tekstu za bardzo nie rozumiem, no i to wyliczenie…
    No i kolejna sprawa. Jak mógłbym popracować nad wzrostem?
    p.s. Zaznaczam, że tekst bardzo mi się podoba i czepiam się drobnych szczegółów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *