Własna firma: Sztuka rozmowy z klientem

Jak się porozumieć z klientem?

Siłownia intelektualna

doradca-strona-internetowa-infrmatyk-www-pozycjonowanie-strony-internetowe-warszawa-marketing

1. Z jakimi osobami masz najlepszy kontakt?

2. Czy drażnią Cię osoby, które zachowują się inaczej niż Ty?

3. Czy prędzej zaufasz komuś podobnemu, czy odmiennemu od siebie?

Sztuka “dogadania się” jest nam potrzebna każdego dnia. Dobre zrozumienie się z kimś jest niejednokrotnie kluczem do sukcesu. Przydaje się nam zarówno podczas rozmowy kwalifikacyjnej, w czasie sprzedaży naszych produktów czy też w codziennym życiu, np podczas negocjacji z przyjacielem co do miejsca wspólnego wyjazdu… Często o wiele ważniejsze okazuje się nie to CO mówisz, ale JAK to mówisz.

Jak sprawić, by Twój rozmówca Ci zaufał, poczuł się bezpiecznie w Twoim towarzystwie, pozytywnie Cię postrzegał i dał się przekonać do Twoich racji? Jak przekonać klienta, by kupił właśnie u Ciebie?

Dopasuj się do niego!

Pytania do przemyślenia

  • Czy potrafisz rozmawiać z osobami różnego pokroju?
  • Czy ludzie czują się bezpiecznie w Twoim towarzystwie?
  • Czy wzbudzasz zaufanie i sympatię?
  • Czy otaczasz się tylko ludźmi podobnymi do siebie?
  • Czy potrafisz przekonać każdego do swoich racji?

Co warto wykorzystać i jak to zrobić?

Klient chętniej kupi towar od sprzedawcy, z którym mu się dobrze rozmawia, w którego towarzystwie czuje się swobodnie. Dlatego w sklepie z odzieżą dla młodzieży pracują zazwyczaj młode osoby, a w sklepach np. z drogą biżuterią spotykamy bardzo eleganckie i kulturalne ekspedientki.

Najlepszym sposobem na pozyskanie zaufania i zrozumienia podczas rozmowy jest dopasowanie się do rozmówcy. Często robimy to podświadomie, np. rozmawiając z małym dzieckiem staramy się je naśladować. Ważny jest sposób mówienia, zachowania się czy  też gesty.

1. Staraj się mówić jak Twój rozmówca.

– podobny język

Zwróć uwagę na to, czy używa on języka bardziej formalnego czy też potocznego. Jeśli podczas rozmowy z osoba niewykształconą czy młodą będziesz używał „trudnego” słownictwa, którego nie rozumie, poczuje się ona głupsza, być może nawet urażona. W ten sposób nie wzbudzisz jej zaufania i nie przekonasz do niczego. Podobnie w odwrotnej sytuacji- podczas ważnej rozmowy np. o pracę nie będziesz dobrze postrzegany, jeśli będziesz używał słownictwa potocznego.

– ton głosu i tempo mówienia.

Gdy będziesz mówił głośno i szybko do kogoś cichego i spokojnego, nie będzie się on czuł dobrze w Twoim towarzystwie. Mówiąc bardzo wolno do osoby żywiołowej i szybkiej, sprawisz, że będzie się ona denerwować i niecierpliwić. Postaraj się wybadać sposób mówienia rozmówcy i dopasować się do niego. To sprawi, że dużo szybciej i łatwiej się z nim porozumiesz.

2. Dostosuj swoje gesty, postawę, zachowanie do Twojego rozmówcy.

Rozmówca będzie pozytywniej patrzył na Ciebie, jeśli dostrzeże w Tobie samego siebie. Zajmij taką samą postawę jak on, staraj się używać podobnych gestów a lepiej Cię zrozumie, będzie czuł się swobodnie w Twoim towarzystwie, a co za tym idzie łatwo wzbudzisz jego zaufanie i aprobatę.

Cytat tygodnia:

Każdy ma dość siły, aby urzeczywistnić to, o czym jest przekonany. Goethe

Kiedy ludzie mogą robić, co chcą, zazwyczaj kogoś naśladują. Eric Hoffer

Na do widzenia:

Wielka sztuką jest dopasować się do rozmówcy, ale jeszcze większą jest nie zatracić jednocześnie własnej, niepowtarzalnej osobowości! Agata Bąk

pomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowytworzenie-stron-internetowych-pomoc-marketing-internetowy-wwwpisanie-artykulow-copywriting-na-strone-www-internetowa-blogpozycjonowanie=strony-www-internetowej-google-firmowa-marketing
media-spolecznosciowe-facebook-prowadzenie-funpage-unternetowy-marketingmarketing-internetowy-stron-www-pozycjonowanie-goolge-pierwsze-miejsce-wysokostala-wspolpraca-biznesowa-pozycjonowanie-marketing-internetowypomoc-pozycjonowanie-firma-profesjonalna-doradca-biznesu-marketing-internetowy

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *